Retur

Retur

Retur- och bytesrätt i 14 dagar.

Varan skall vara i oanvänt skick samt i sin originalförpackning**. Du som kund står för returfrakten.

**Av hygienskäl är produkter som strumpor, stödstrumpor och stödstrumpbyxor undantagna från ångerrätten. Vid retur av en sådan produkt måste förpackningen vara obruten och produkten helt oanvänd. Bytesrätt vid felaktig storlek gäller ej om produkten är provad.


Retur sker på följande sätt:

Använd alltid vår returfraktsedel – i din leverans har du fått en följesedel, där det på baksidan finns en returfraktsedel. Fyll i returformuläret och lägg i ditt returpaket, fäst sedan fraktsedeln utanpå ditt paket och lämna in till ett PostNord-ombud.

Kostnad för retur är 49kr och debiteras i efterhand.
(gäller ej vid byte eller reklamation, då är returen kostnadsfri)

Detta ska finnas i returpaketet:

  • Produkten/produkterna du vill returnera, i oförändrat skick
  • Produktens originalförpackning
  • Ditt order- och kundnummer (står på följesedeln)
  • Ditt namn

Obs! Förpacka din retur väl för att minska risken för skador. Använd exempelvis den påse och eventuell bubbelplast som medföljde din leverans eller något annat skyddande emballage. Tejpa aldrig direkt på produktförpackningen. Prisavdrag/debitering kan göras om en returnerad produktförpackning är grovt skadad pga bristande emballering. Produktförpackning eller skokartong får ej saknas i returen.

Information för byte:

Vid önskat byte ber vi dig vänligen att lägga en ny order på produkten/erna som du vill byta till. Din order skickas direkt inom den angivna leveranstiden och du får ett nytt kvitto eller en ny faktura via Klarna beroende på vilket betalningsalternativ du väljer. Din föregående order returnerar du som vanligt enligt ovan, och denna kommer att krediteras/återbetalas när vi tar emot returen.

Observera att du alltså vid ett byte kommer att få en ny faktura eller nytt kvitto beroende på vilken betalmetod du väljer via Klarna. Så snart vi tagit emot din retur av föregående order kommer din första faktura eller betalning att makuleras eller återbetalas (om den redan är betald).


Information för reklamation
:

Vill du reklamera en produkt som på något sätt är defekt eller felaktig i sin produktion? Kontakta vår kundtjänst för att få en förtryckt returetikett skickad till dig, antingen på telefon 0300-10577 eller via epost info@fotochhalsokliniken.se. Med returetiketten skickar du tillbaka produkten du önskar reklamera kostnadsfritt. För att en reklamation ska kunna godkännas behöver vi få in produkten för undersökning.

Återbetalning vid retur:

All återbetalning och kreditering av fakturor sker via Klarna. Du får alltid en bekräftelse på att din retur är mottagen och behandlad till den e-postadress som du angett i samband med din order.

Har du frågor angående din faktura eller återbetalning, kontakta Klarnas kundservice på telefon 08 – 120 120 10 eller via klarna.com/se/kundservice